Filosofia

Els socis fundadors, havent viscut el dol dins la pròpia família, ens hem adonat que un grup de persones preparades per ajudar en processos de dol podria, encara que fos únicament acompanyant, alleujar el sofriment i facilitar el camí cap a una vida que ja mai serà com abans.

La dolorosa experiència ens ha duit  al coneixement d’altres persones que han passat per pèrdues de sers estimats, i tots coincidim en la conveniència de crear un servei d’atenció a Mallorca que oferesqui recolzament, acompanyament i informació a les persones que viuen el procés de dol, i en el que també s’estudiï el tema de la mort i les seves conseqüències, como són els dubtes que genera i les preguntes que sorgeixen.

La pèrdua física d’un ser estimat, especialment si es tracta d’un fill o un nét, genera una forta crisi existencial. Però, si quan ens sentim enfonsats o en plena caiguda sentim la mà amiga de qualque un que ha recorregut el mateix camí, llavors hi ha la possibilitat de remuntar. La vida de l’afectat, possiblement, mai tornarà ser com abans, però es poden recuperar les ganes de viure, i tal vegada amb més intensitat. La paraula i l’escolta de l’experiència tenen poder curatiu.

L’Associació Càveri ens hem adonat que hi ha molta gent, de tota edat i condició, que sofreix per distintes causes i necessiten sentir-se escoltades per persones capacitades.

Avui es pot afirmar que la necessitat de ser escoltats s’ha convertit en una vertadera demanda social.